"5.09.2014r. mieliśmy okazję zwiedzić z panem Sebastianem i panem Kamilem Łódź.

Zwiedzaliśmy wytwórnię filmów dla dzieci - lalkowych, rysunkowych. Poznawaliśmy tam metody wytwarzania ich. Tworzy się je z pixeli -pojedynczych zdjęć. Tam był inny przewodnik. Mówił o tym, jak produkowano film o Misiu Uszatku Pingwinie Pik - Poku, widzieliśmy lalki używane do filmu o Mordziakach, nowe filmy, a także Misia Colargola i Trzy Misie. Obejrzeliśmy najstarsze kamery i ekrany do puszczania filmów. I kinematograf.Nawet trochę bestialski film kręcony przy pomocy zabitych robaków z włożonymi metalowymi korpusami. Film był ładny, bo robaki tańczyły. Był też film ”Tango” i  Świteź”.

W filmie ”Tango” .wszystko działo się cały czas w tym samym pokoju. Postacie przemieszczały się, przestawiały rzeczy, otwierały i zamykały okno.

Film ”Świteź” był już animowany i opowiadał o tym, że zginęli najeźdźcy mieszkańców grodu nad jeziorem Świteź. Oni schowali się w kościele przed najeźdźcami, których zalała woda. Poza tym powstaje nowy serial o zajączku Parauszku i widzieliśmy lalki do filmu ”Piotruś i Wilk” ,a  także ”Danny boy”. To też są nowe produkcje. Polecam obejrzenie tego muzeum. Przypomni się niektórym dzieciństwo. Było też muzeum, w którym kręcono film ”Ziemia obiecana”. Dowiedzieliśmy się o dwóch najbogatszych ludziach tamtych czasów-Izraelu Poznańskim i Szajblerze (nie pamiętam imienia). W fabryce, która jest teraz sklepem była tkalnia, szwalnia. Byli  to najbogatsi ludzie w Łodzi. Jest tam też hotel umieszczony w jednym z budynków, który jest zróżnicowany-każdy pokój jest inny. Polecam obejrzeć Łódź -jest także rondo i ulica Piotrkowska. Dobrze to wygląda, ale jednak bez samochodu tam się nie obędzie żadna wycieczka. "